Service Level Agreement

Neem direct contact op

Overzicht Service Level Agreements

Wilt u samenwerken met een partij waarbij u ervan uit kan gaan dat gemaakte afspraken altijd worden nagekomen? Kies dan voor Business Hosting. Als u ervoor kiest uw hosting aan Business Hosting uit te besteden kunt u er 100% van uitgaan dat de gemaakte afspraken worden nagekomen. Wordt deze garantie niet behaald, dan crediteren wij een deel van het abonnementsgeld. Al deze afspraken liggen vast in een Service level agreement (SLA). Daarnaast hebt u de keuze uit aanvullende diensten en pakketten. Er zijn een aantal verschillende niveaus qua ondersteuning en garanties. Uw SLA is te allen tijde aan te passen.

U kunt kiezen uit de onderstaande standaard mogelijkheden, bij specifieke eisen of wensen kan er een maatwerk SLA voor u worden uitgewerkt.

Omschrijving Standaard Managed Professional
Status monitoring netwerk & stroomtoevoer
Gebruik 24x7x365 calamiteitennummer
Diagnose bij calamiteiten
Ondersteunen/oplossen calamiteiten tegen uurtarief tegen uurtarief
Reactietijd tijdens kantooruren 60 min 30 min 30 min
Reactietijd buiten kantooruren 120 min 60 min 45 min
Uurtarief bij ondersteuning € 90,- € 80,- € 75,-
OS Security updates tijdens kantooruren -
OS Security updates buiten kantooruren - -
Pro-actieve status- en trendmonitoring optie (€ 15,-) optie (€ 15,-)
Systeembeheer uren inbegrepen - - 1 uur
Verantwoordelijk voor ingrijpen klant klant Business Hosting
Prijs per maand € 45,- € 59,- € 159,-

Uitgebreide omschrijving van het Service Level Agreement:

Standaard Service Level Agreement

  • Status monitoring per e-mail en sms van netwerk & stroomtoevoer
  • Gebruik 24x7x365 storingsnummer bij zowel hard- als softwarematige storingen
  • Diagnose bij problemen van zowel hard- als software
  • Ondersteunen/oplossen calamiteiten tegen uitvoerend uurtarief
  • Reactietijd tijdens kantooruren 60 minuten na notificatie door klant
  • Reactietijd buiten kantooruren 120 minuten na notificatie door klant
  • Uitvoering tegen uurtarief binnen/buiten kantooruren: € 90,-

De klant is bij het Standaard Service Level Agreement zelf verantwoordelijk voor notificatie van zowel de hard- als softwarematige status richting JDN.

Managed Service Level Agreement

  • Status monitoring per e-mail en sms van netwerk & stroomtoevoer
  • Gebruik 24x7x365 storingsnummer bij zowel hard- als softwarematige storingen
  • Diagnose bij problemen van zowel hard- als software
  • Ondersteunen/oplossen calamiteiten tegen uitvoerend uurtarief
  • Reactietijd tijdens kantooruren 30 minuten na notificatie door klant
  • Reactietijd buiten kantooruren 60 minuten na notificatie door klant
  • OS Security updates via timewindow werkdagen (9:00 t/m 17:00 uur)
  • Uitvoering tegen uurtarief binnen/buiten kantooruren: € 80,-

De klant is bij het Managed Service Level Agreement zelf verantwoordelijk voor notificatie van zowel de hard- als softwarematige status richting JDN.

Pro-actieve status- en trendmonitoring

Toevoeging op het Standaard of Managed Service Level Agreement

Bij servermonitoring wordt de status van een vooraf bepaald aantal prestatieparameters (bijvoorbeeld HTTP/FTP/POP) 24/7/365 gemonitord.

Bij Pro-actieve monitoring wordt deze informatie naar Business Hosting gestuurd zonder tussenkomst van opdrachtgever. Business Hosting gaat anticiperend i.p.v. reagerend om met de informatie die voortkomt uit de monitoring. Voor basic monitoring geldt dat deze verantwoordelijkheid bij u als opdrachtgever ligt. Door te monitoren op tresholds met enige veiligheidsmarges kan (Pro-actieve) monitoring leiden tot een hogere beschikbaarheid alsmede zorgen voor een vooruitziende blik bij het bepalen van zaken zoals bijvoorbeeld de benodigde hardwarebehoefte.

Bij het starten van de monitoringdienst wordt vooraf een aantal te monitoren prestatieparameters gespecificeerd, deze parameters worden vooraf in overleg vastgelegd met een maximum van 10 parameters per server.

Notificatie van alarm-meldingen vindt plaats via e-mail, sms of beiden. Bij ieder abonnement zijn de kosten voor het versturen van 50 sms berichten per maand inbegrepen.

Indien u kiest voor de pro-actieve monitoring, gaat u er vooraf mee akkoord dat, indien noodzakelijk, er minimaal een uur gefactureerd wordt voor de anticiperende werkzaamheden die volgen uit de informatie van ons monitoringsysteem.

Professional Service Level Agreement

  • Actieve status- en trendmonitoring netwerk & stroomtoevoer
  • Direct ingrijpen door Business Hosting na status- of trendmonitoring warning (pro-actieve servermonitoring)
  • Gebruik 24x7x365 storingsnummer bij zowel hard- als softwarematige storingen
  • Diagnose en hulp bij problemen van zowel hard- als software
  • Reactietijd tijdens kantooruren 30 minuten na status/trend notificatie
  • Reactietijd buiten kantooruren 45 minuten na status/trend notificatie
  • OS Security updates via timewindow 24×7 (tijdstip in overleg)
  • 12 uur systeembeheer per jaar inbegrepen voor zowel direct ingrijpen als installatie software
  • Uitvoering buiten ingesloten systeembeheer uren tegen uurtarief binnen/buiten kantooruren: € 75,-

Business Hosting is bij het Professional Service Level Agreement verantwoordelijk voor het oplossen van zowel de hard- als softwarematige storingen.

Meer informatie over een Service Level Agreement?

Meer weten? Neem contact op en wij plannen zo snel mogelijk een afspraak met u in. U kunt ook meer informatie over een Service Level Agreement aanvragen via onderstaand formulier. Op werkdagen nemen wij binnen 4 uren contact met u op.


Business Hosting kwaliteitsgaranties: Weten waar u aan toe bent
24/7 telefonisch bereikbaar voor onze klanten*.
Ons netwerk en datacenters zijn 24/7 beveiligd en volledig redundant uitgevoerd.
Ons netwerk heeft een uptime van 99,99%.
Team van professionals welke voor u klaar staan.

Hulp nodig? Business Hosting staat altijd klaar om u te helpen, bel: 026-41 000 00

© Copyright 2014 - Business Hosting